Recenzia – Tajný svet počasia je neobyčajnou a zaujímavou knihou

Neobyčajnou knihou je novinka vydavateľstva Tatran s názvom Tajný svet počasia. Koncom júla sa v predaji objavila kniha, o ktorej príchode sme niektorí vedeli, iní zas naopak o nej zistia aj z recenzií, ako je táto. To je veľká zodpovednosť pre autora recenzií a názorov, najmä ak články ako tento dokážu ovplyvňovať názor. Ale čo napísať ku knihe, ktorá vyvoláva rozruch svojou témou a obsahom, ktorá by mala mať miesto v každej knižnici človeka so vzťahom k prírode a vlastnej Zemi?

Aby zostával text uveriteľný, Tajný svet počasia je naozaj v skutku jedinečná kniha. Nachádzame v nej nemálo poodhalení toho, čo sa vo svete deje a čo možno vnímať ako indikátory minulého, aktuálneho a budúceho počasia. To, čím sa v rámci krátkodobej predpovede (1 – 2 dni) riadili naši predkovia, ale aj to, čo objavila veda až neskôr, môže mať význam aj dnes. Verte tomu či nie, kniha je krásna svojim obsahom. A tento článok nebude jediný, čo to bude tvrdiť.

Kniha o počasí a zaujímavejšia, než čakáte.

Autor prináša a oživuje tento vzťah k prírode. Odpútava nás od bežnej predpovede počasia v novinách, na internete, alebo po hlavných správach v televízii. Jednoducho nám predstavuje svet počasia, ktorý je oveľa zaujímavejší a bohatší na neuveriteľné, aj uveriteľné fakty. Tie, ktoré nie sú na prvý pohľad tak späté s prírodou a počasím, aj tie nad slnko jasné. Tajný svet počasia oje obsahovo veľmi dobre spracovaná. Na čitateľa ide pomaly. Stavia určité mantinely, aby čitateľ správne chápal fungovanie predpovede a postupne začne uvádzať čitateľa do jedinečnosti každej prírody. Začneme chápať, že počasie v rámci jedného miesta na mape môže byť diametrálne odlišné. Uvádza príklady, príhody, rôzne udalosti vo svete, aj tragédie, ktoré sa spájajú s počasím.

Vysvetlené sú rôzne pojmy, javy, ich dôležitosť. Ak je to potrebné, spoznávame aj mená či nevyhnutné čísla. Kniha zaujímavá od prvej strany nadchne každého so záujmom o literatúru faktu, prírodu a javy okolo nás. Nie je veľa kníh, ktoré by sa zaoberali práve počasím.  Tristan Gooley má čo čitateľovi povedať v rámci krajiny, počasia, aj dejín. Je to tak výborná kombinácia pre čitateľa, ktorý dostáva knihu nabitú zaujímavosťami, o ktoré bežne na jednom mieste nezakopne.

Kniha Tajný svet počasia

Kniha je verná svojmu obsahu. Tajným svetom určite je jednoducho preto, že sa k takýmto informáciám v takejto skladbe bežne nedostávame a aj spomínané fakty sú v súvislosti s počasím takmer neznáme. Pri počasí je samozrejme nutné vnímať ak prírodu, o ktorej je reč. Jej geografické cielenie sa však stále týka celej Európy a severnej Ázie, v ktorej prevládajú podobné podmienky a prírodné javy. Správanie rastlín, oblačnosť, hodnoty na meracích prístrojoch, aj meteosenzitivita zvierat vrátane človeka.

Zaujímavá kniha vychádzajúca 28. júla je už v predaji v každom dobrom kníhkupectve. Vydavateľstvo Tatran ju vydalo s prebalom v peknom prevedení aj s prílohovými farebnými stranami venovanými rôznym meteorologickým javom a typom oblakov vo svete.

Tajný svet počasia