Supermyšiak a Veľká syrová lúpež, knižka od Stonožky nielen na listovanie

Pod knižnou značkou Stonožka vychádza viacero knižiek pre deti. Jednou z noviniek je Supermyšiak a Veľká syrová lúpež, knižka, ktorá síce nie je o žiadnej komerčne známej postavičke, ale to vôbec nevadí. Veľký formát knihy pre najmenších čitateľov dokáže zaujať aj najnáročnejšie dieťa. Štvorročný, päťročný, alebo šesťročný, pokojne aj starší chlapec si príde na svoje. Nečaká ho veľa čítania, skôr zábavnej akcie v rámci jednotlivých strán. Knižka už na prvý pohľad nie je klasickou knihou, ktorú v tlačiarni vytlačia a viac sa o ňu nestarajú. V tomto prípade ide o knihu, ktorá si žiadala oveľa viac.

Supermyšiak a Veľká syrová lúpež

Náročná knižka, ktorá je však o to viac zaujímavejšia

Malý čitateľ má na všetkých stránkach plne farebné ilustrácie. Na niektorých stranách sú otvory, ktorých dej a farba je doplnená na ďalších stranách iným obrázkom. No otvor na prvých stranách znamená niečo iné. Aj samotná obálka má jeden otvor. Je to tak skomplikovanie práce kníhtlačiarom, ktorí majú o prácu navyše. Pripraviť všetky tieto prvky tak, aby sedeli. Nie je to však len o otvoroch, ale aj o rôznych okienkach a vložených papieroch. Agresívne dieťa sa vie ľahko o knižku pripraviť. Niektoré papierové prvky totiž nemusia byť úplne odolné náhlym rukám horlivého čitateľa.

Supermyšiak a Veľká syrová lúpež

Príbeh samotný ale nemôžeme prehliadnuť. Ide o pátranie po zlodejovi syra, určité stopy tak možno hľadať na každej strane. Knižka je prečítaná za pár minút, je zábavná a ako som sa mal možnosť presvedčiť, malý čitateľ po nej siahne opakovane. Hoci už príbeh pozná. To je na týchto knihách krásne. Dokážu dieťa zaujať opakovane. Z pomedzi množstva kníh po nej siahne viac krát jednoducho preto, lebo vie, že v nej je väznica, mreže, okienka, panelák a rôzne dvere, v ktorých sa skrýva časť deja z knihy.

Supermyšiak a Veľká syrová lúpež

Informácie o knihe Supermyšiak a Veľká syrová lúpež

• Autor: M. N. Tahl, Ilustrátor: Mark Chambers