Recenzia: Eliška miluje zimu dopĺňa sériu o ročných obdobiach

Eliška miluje zimu je posledným titulom zo série príbehov o Eliške od poľskej autorky Anny Włodarkiewicz. Tie už majú na konte 3 roztomilé tituly o spoznávaní ročných období – o jari, lete a jeseni. V obývačke u babky a dedka to vonia ako v lese. V rohu medzi sekretárom a pohovkou sa usadila zelená jedlička. Je vyššia ako Eliška a má pružné konáriky posiate ostrými ihličkami. Stojí v kvetináči, takže na jar ju bude možné vyniesť do záhrady, polievať a sledovať, ako rastie.

Eliška miluje zimu kniha detská

Mama vešia na stromček svetelnú reťaz so zelenými a s červenými žiarovkami a Eliška sa pozrie na gule, ktoré priniesli v škatuliach z povaly. Je ich veľa, lebo babka s dedkom ich zbierajú už celé veky. Je medzi nimi aj vianočná guľa zo šišky previazaná červenou stužkou, ktorú spravil dedko, keď bol malý chlapec. A tiež vianočné ozdoby, ktoré vyrobila Eliškina mama ešte ako školáčka.

Eliške sa najviac páčia pestré papierové prasiatka so zatočenými chvostíkmi a s veľkými ňufákmi. Jedno z nich odkladá nabok.
„Toto je moja najobľúbenejšia vianočná chvíľa,“ vraví.

„Ozdobovanie stromčeka?“ uisťuje sa mama. „A ja som si myslela, že radšej spod stromčeka vyberáš darčeky.“

Eliška a čaro zimy

Každé dieťa miluje čaro zimy a Vianoc a Eliškin príbeh krásne vystihuje práve túto atmosféru detskej radosti.
Spolu s Eliškou v knihe spoznáme všetky zaujímavé okamihy, ktoré k zime patria. Sú nimi prvý sneh, výroba domáceho klziska, radovánky v snehu, korčuľovanie, stavanie snehuliaka, slávenie Vianoc, či vychutnávanie si teplého čaju po prechádzke mrazivou krajinou.
Nie všetko však ide v Eliškinom živote hladko. Ocko jej sľúbi, že príde z práce skôr, a aj tak sa zdrží a premešká ich spoločný sľúbený program, trápi ju, že mamka má chrípku, v škôlke sa bojí, že do popoludnia sa sneh roztopí… Všetko to však pomôžu prekonať obyčajné, no zároveň kúzelné momenty zimy, ktoré každý deň Eliška prežije vo svete prikrytom bielou perinou.

Ilustrácie od Oli Krzanowskej

Ilustrácie od Oli Krzanowskej si deti, podobne ako pri predošlých tituloch série, iste hneď zamilujú. Vyžaruje z nich neha snehových vločiek, čistota detských srdiečok a radostný pokoj magického zimného ročného obdobia. Hravé ilustrácie v knihe skvele doplnia rodinné rozprávanie o zime, vtiahnu do deja a vytvoria tú pravú atmosféru. Aj vďaka nim sa deti budú chcieť k rozprávke opakovane vracať.

Kniha pre deti od 4 rokov

Kniha Eliška miluje zimu, podobne ako predošlé tituly série o Eliške, prináša príjemné čítanie, v ktorom Eliška objavuje ďalšie ročné obdobie so všetkými jeho krásami, zaujímavými činnosťami, ktoré sa dajú počas neho robiť, i všetkými zmenami  v prírode. Ponúka nenáročné čítanie, na jednotlivých stranách sa pekne dopĺňajú časti textu s ilustráciami. Text príbehu čitateľom milo okrášlia originálne prirovnania, jemné poetické vsuvky a opisy vystihujúce čaro okamihu.

Kniha je vhodná pre všetkých čitateľov od 4 rokov, ktorí chcú objavovať svet a meniace sa ročné obdobia so zvedavou Eliškou.

Informácie o knihe Eliška miluje zimu:

• Autor: Anna Włodarkiewicz