Recenzia: nedocenená krásna kniha Herbár liečivých rastlín za 3 eurá

Kniha Herbár liečivých rastlín nebude niečo, čo by dnes horlivo nakupoval bežný moderný človek. Vytratili sme sa z prírody a najmä už nepristupujeme k lúkam ako zdroju zdravia. Skôr ako k miestu, ktorému sa pre množstvo hmyzu a kliešťov ani nepribližujeme, kým nebude pokosené. Dostala sa nám do rúk kniha krásna svojim obsahom. Je až neuveriteľné že hrubá a mimoriadne bohatá publikácia venovaná rastlinám a bylinkám sa objavuje za 3 eurá na bux.sk. Vydanie v roku 2018 dáva tušiť, že napriek hodnotnému obsahu aj ilustráciám, či krásnym 224 stranám sa nejedná o vypredávaný titul, o ktorý by sa viedli bitky v kníhkupectvách. Dlhšie sledujeme, že herbáre a bylinková literatúra sú úzkoprofilový tovar. V tomto prípade je to ale škoda.

Herbár liečivých rastlín Príroda

Naozaj krásna kniha Herbár liečivých rastlín

Kniha z edície Príroda s názvom Herbár liečivých rastlín nesie podtitul „A abecedným sprievodcom a domácimi receptami“. Vo vnútri poteší tvrdý kvalitnejší papier, ktorý nie je celkom bežný na takýchto knihách. Keďže však ide o typickú knihu herbárového typu s peknými kresbami, na takomto papieri skôr vyniknú. Čitateľ tu nájde všetko čo hľadá. Popisy byliniek nie sú to jediné. Zaujať môže aj časť venovaná medicínskym objavom. Knižka totiž upozorňuje aj na moderné objavy, nové postupy využitia, čo je o rastline známe oproti ľudovo známym vlastnostiam a pod.

Kniha je krásna na pohľad, a ešte krajšia po prelistovaní. Začítať sa ľahko môžete do rôznych postupov s fotografiami a krokmi. Nachádzajú sa poprepletané v celom obsahu. Abecedné poradie má svoje výhody, ale aj rozsah a množstvo zaujímavostí.

Kniha, ktorá aktuálne stojí len 3 eurá je v tomto prípade nedocenená zo strany čitateľov a verejnosti. Pri tejto cene ide o knižku takmer zadarmo. S veľmi peknou grafickou úpravou, obsahom, prínosným aj v dnešnej dobe. Mnohé byliny síce nemusíme poznať, ale stále môžu byť zmienky o nich dôležité pre pochopenie ich využitia v prípade kúpy hotových nasušených bylín inde. Nikdy nezaškodí poznať nástroje, ktorými možno niečomu predchádzať, alebo liečiť.

Krásna kniha ako krásny darček

Táto kniha je tak veľkým prekvapením pre kvalitu a vnútorný obsah. Tvrdá väzba z nej robí pri svojej hrúbke krásny kúsok do každej knižnice, ale pokojne aj kuchyne či predsiene.

Herbár liečivých rastlín Príroda

Je výborným darčekom starým mamám, rodičom, nadšencom pre záhradu a o to viac pre tých s bylinkovou záhradou. S pôvodnou cenou 14,90 EUR, ktorá je adekvátna k celému vyhotoveniu a tomu, čo obsahuje to žiaľ môže mať ťažké. Veď kto už chodí do prírody na bylinky? Či lepšie povedané, kto dnes chodí vôbec do prírody a aj na bylinky?

Link na knihu: bux.sk