Recenzia: Keď sa vôbec nedarí, milá a poučná kniha o objaviteľoch

Detská literatúra je nesmierne pestrá. Byť malý čitateľom, tak na mňa pôsobí veľmi veľa rôznych kníh. Tie poučné na to takmer vždy idú najlepším možným spôsobom, Cez obrázky, príbehy, či komiksy. Knižka z vydavateľstva Slovart s názvom Keď sa vôbec nedarí, nesie naozaj neobyčajný názov. Zrejme by sme pod ním ani nemuseli nájsť to, čím naozaj je. Nenapovie nám, že ide o pekný ilustrovaný prehľad objaviteľoch a ich príbehov, ktoré stáli za veľkými objavmi.

Recenzia: Keď sa vôbec nedarí

Na 88 stranách sa objavuje 10 ilustrovaných príbehov o tom, ako sa niektoré objavy, či vynálezy dostali medzi ľudí a akú tŕnistú cestu si musel prejsť ich autor, objaviteľ, či vynálezca. Nie je to len grafická informácia, akýsi stručný komiks, ale aj písaná informácia približujúca dáta, roky, mená, aj okolností za ktorých vznikol ktorý vynález.

Mnoho chýb a nepodarkov, než sa podarilo niečo veľké

Knižka môže byť tak trochu o motivácii sa nevzdávať. Nie každý z príkladov musel prekonávať rovnako náročné prekážky a polená pod nohami. Stále je však každý z nich o vytrvalosti a nevzdávaní sa vo výskume alebo vývoji. Zaujímavé môže byť aj pre dospelého čitateľa pozadie niektorých objavov, či mená, s ktorými sa nemusíme pravidelne stretávať, hoci stáli za významnými objavmi. Aj takáto informácia podaná jednoducho tak môže byť rýchlym oddychovým čítaním ideálne v kombinácii dieťa + rodič.

Knihu ocení predovšetkým mladý vedátor, čitateľ a záujemca o spoznávanie. Príbehy sú písané jednoducho a grafická podoba jednotlivých z nich len dodá ten správny spôsob, akým sa zapíše do pamäte a pre zrozumiteľnosť bude aj v malej hlave pochopiteľný. Je však nepochybné, že tejto knihe uškodí len jej názov. Slovenský preklad pritom vychádza zo zahraničného originálu s rovnakým názvom. Nevystihuje to, čo prináša a preto je na čitateľoch, aby ju objavili a na nás, miestach ako sú kniznenovinky.sk, aby knihu priblížili verejnosti. Sme radi, že sme knihu objavili a môžeme o nej dať vedieť ďalej.

Recenzia: Keď sa vôbec nedarí

Informácie o knihe Keď sa vôbec nedarí

• Autor: Max Teporelli a Barbara Gozzi