Recenzia: Montessori svet úspechov a Moja prvá kniha o domove

Ďalšia z kníh zo série ilustrovaných pracovných zošitov pre deti sa venuje domácnosti. Domácnosť sa v knižke predstavuje v niekoľkých úlohách spájania, dopĺňania, hľadania súvislostí, obliekania a najmä spájania úloh s nálepkami. Aj v tomto prípade ide o knižku, ktorej zadných 8 strán vypĺňajú nálepky. V nich nájdete ikony, časti oblečenia, zariadenia domácnosti, alebo štipce. Nálepky sú tak súčasťou doplňovačiek v zošite.

moja prvá kniha o domove

Dieťa sa nemusí cítiť stratené v prostredí, ktoré pozná. Nejde o tému niečoho vonku, ale dotýka sa prostredia, ktoré pozná. Sami sme sa presvedčili, že dieťa v tejto knihe presne vníma názvy a funkcie niektorých predmetov skôr, hoci ich vidí doma. Prípadne ich sami ako rodičia prehliadame ako všedné. V knihe sa ale objavuje daný predmet, ale aj činnosť. Hoci animovaná v podobe grafiky v knihe. Grafika je jednoduchá, milá, s jednoduchými farbami a bez zbytočných detailov.

V knižke:

• Graficky je knižka atraktívna pre svoju vekovú kategóriu
  • Dieťa reaguje so záujmom, ak pozná prostredie deja knihy a hlavne ak môže do knihy lepiť nálepky.
  • Knižka pracuje so zmyslami detí, čo je vlastne princípom Montessori.
  • Úlohy sú zrozumiteľné deťom a čo je hlavné, aj rodičom 🙂

Montessori, svet úspechov

Séria, ktorej súčasťou je táto kniha, sa pomaly rozrastá. V apríli sú novinkami kniha o ročných obdobiach, o domove a o ľudskom tele. V minulosti však vyšlo aj niekoľko ďalších. Knihy venované tvarom, číslam, farme, domáci zvieratkám, ale aj tým lesným. Séria nazvaná ako Montessori: Svet úspechov sa pritom môže ešte rozrastať. Všetky aprílové knihy majú niečo spoločné. Je to napríklad 40 strán s úlohami pre deti a vždy 8 pripojených strán, ktoré sú tvorené navzájom nespojenými nálepkami. Tie vkladáte do vnútra počas rôznych úloh.

Ide o pracovný zošit, čiže:

Úvod knihy obsahuje stručné informácie a úvod pre rodiča, keďže zrejme tí si to v plnej miere odskáču pri vzdelávaní a zabavené detí. Nejedna stránka obsahuje priestor na realizáciu dieťaťa, nie len formou pasteliek a kresbičiek. Od malička do nás vštepovali hodnotu kníh. Vpisovať do nich a lepiť do ich strán nálepky však v tomto prípade je na mieste. Už nákup takejto knihy je jasný v úvode. Bude sa do nej písať, lepiť a pracovať s ňou tak, že ju v závere nespozná možno ani dieťa. Vždy však ide primárne o to, aby si dieťa zobralo nejaké poznatky, vedelo a spoznávalo niektoré súvislosti okolo seba. Pracuje so zmyslami a dovolíme im trochu rebélie, napríklad pri prstových farbách, ktoré rozotierajú vankúšikmi prstov. Kto také nemá, postačiť mu môže nastrúhaná tuha z pasteliek.

Domáce prostredie je to, ktoré dieťa pozná najlepšie a je v podstatne jeho súčasťou. O domove sa toho dá napísať veľa, no kniha nezachádza veľmi do detailov. Nechce unaviť ani dieťa a ani rodiča.

Informácie o pracovnom zošite:

• Názov: Moja prvá kniha o domove