Recenzia: Čítanie pred spaním s knihou Rozprávočky na dobrú noc

Čas pred spaním sa dá s deťmi využiť mnohými spôsobmi. Stíšenie sa pred spánkom je ideálne najmä s knihou rozprávok. Deti sa takto upokoja, pomôže im to navnadiť si spánok príjemnými predstavami a brána do sveta snov je otvorená.

Rozprávočky na dobrú noc

Hoci sa to na prvý pohľad zdá jednoduché, v skutočnosti nie je až také ľahké nájsť takú knihu, ktorá by naozaj obsahovala krátke rozprávky vhodné na čítanie pred spaním. Kniha Rozprávočky na dobrú noc ponúka 21 krátkych rozprávok, ktoré sú ideálne na čas uspávania. Deti sa cez príbehy s milými protagonistami, ktorými sú najmä zvieratká (sliepočka, kravička, mravec, slimák, bocian, medveď, žabka…) prenesú do sveta dobrodružstva a mnoho sa s nimi aj naučia.

Rozprávky, ktoré neponúkajú len príbeh

„Cink, cink, cink – cinkajú sníčky,

Spi, mestečko, spi aj ty, maličký,

priateľstvo má krásnu reč

a zlé slová nech letia preč!

Cink, cink, cink – cinkajú sníčky.“

Pri detskej literatúre majú hlavne dospelí mnohokrát očakávanie poučnej funkcie – aby sa deti z knihy niečo naučili, odniesli si z príbehu vzorce očakávaného slušného správania, ale i hlboké pointy. Kniha Rozprávočky na dobrú noc iste ponúkne detským čitateľom veľa poučného. Každý príbeh v sebe cez hrdinov odsudzuje zlé ľudské vlastnosti a upriamuje pozornosť na tie pozitívne. Deti sa naučia, že všetko má svoj pravý čas, že priatelia nám pomôžu pochopiť, akú silu v sebe máme, že iným treba pomáhať… V knihe detský čitateľ nájde aj rozprávky s témami, ktoré možno pre neho nie sú jednoduché a príbehy mu pomôžu ich prekonať (tmy sa netreba báť, ako zvládnuť zlosť  a hnev…).

Na rozprávkach v knihe je originálne aj to, že mnohé z nich obsahujú aj krátku rýmovanú básničku, ktorá celý príbeh podčiarkne a ozvláštni ho. Navyše, básničky sú jednoduché a rytmické, takže zaujmú detské ušká a deti sa ich iste aj ľahko naučia.

Knihu krásne dotvárajú milé farebné ilustrácie, ktoré sú veľké a pomerne dominantné. Tie potešia iste každé detské očko.

A čo by mala každá detská kniha obsahovať? No predsa aj humor a pasáže, kde sa dá zasmiať. A vtipné momenty v tejto knihe rozhodne nájdete. Úsmevná je napríklad sliepočka, ktorá chce vysedieť čokoládové vajíčko.

Rozprávočky na dobrú noc

Hrejivé rozprávky v knihe sú ideálne „ušité“ na dobrú noc, majú ideálnu dĺžku, rozsahom sú krátke, primerané na čítanie pred spaním. Tvoria aj priestor na príjemný spoločný čas rodičov a detí, i podnety na ďalšiu diskusiu. Zbierka príjemných rozprávok Rozprávočky na dobrú noc je vytvorená pre najmenšie deti. Svojím príbehom i dĺžkou zodpovedá kognitívnym schopnostiam a schopnosti sústredenia sa detí v odporúčanom veku od štyroch rokov.

Informácie o knihe Rozprávočky na dobrú noc:

• Autor:
  • Jazyk: slovenský