Recenzia: DarkSide of Žika, pozreli sme si podrobne nový diár

Typické čierne príspevky na Facebooku s červeným logom DarkSide of Žika prinášali niekoľko rokov rôzne trefné poznámky a citáty. Veľa krát udierali klinec po hlavičke, no vtedy si nie každý spájal Žika s menom moderátorky Martiny Žikavskej. Aj vďaka podpore niektorých ženských magazínov, ktoré ďalej príspevky šírili, sa stala fenoménom. V poslednom čase však zaujal aj diár, ktorý bol zostavený z jej citátov. Vychádza s podtitulom „rozum nie je obočie, ten nedokreslíš“. Keďže vychádza vo vydavateľstve IKAR a stal sa sortimentom kníhkupectiev, mylne je považovaný za knihu. Ide o diár, na ktorý sme sa podrobne pozreli . Čo vlastne obsahuje?

Diár DarkSide of Žika

Diár DarkSide of Žika

Najpredávanejšia kniha zo začiatku septembra prekvapivo nie je kniha, ale diár. Obsahuje všetky dni na rok 2020 a čo určite zaujme, je, že s typickým humorom a iróniou prináša poznámku, či citát na niekoľko dní v týždni a čo strana, to aj typická grafika s nejakou poznámkou. Irónia sa týka obsahu príspevkov vzhľadom na daný deň v roku, udalosť, či nejaký sviatok v kalendári vôbec.

Nejde tak o knihu, ale reálny diár, či zápisník v tvrdej väzbe. Formát je menší, 120×182 mm, čiže sa zmestí do kabelky. Váži niečo cez 300 gramov. Maloobchodná cena je nehorázna 17,90 EUR, čo však pri bežnom predaji v uvádzacej zľave 20 percent až 22 percent je o niečo viac znesiteľnejšie.  Dôvod úspechu je však samotná Žika, ktorá má svoj silný fanklub. Nakoniec, treba uznať, že obsah má čo do seba. Niektoré hlášky sú na zamyslenie a stojí za to sa nad nimi pozastaviť.

Diár DarkSide of Žika

Na posledných stranách celej publikácie sa nachádza darček, ktorý zrejme v papierových kníhkupectvách pomizne najrýchlejšie. Sme Slováci a poznáme sa. Čierna obálka, ktorá vzadu je, obsahuje nálepky. Tie sa nesú v rovnakom duchu a farbách, ako FB príspevky. Je na nich niekoľko citátov a múdrostí.

• Autor: Martina Žikavská
  • Oficiálny názov: DarkSide of Žika – Rozum nie je obočie. Ten nedokreslíš.
  • Vydavateľ: IKAR