Recenzia: Kniha Dinosaury s technikou Photicular™ oživuje dinosaury

Kniha Dinosaury neprináša po informačnej stránke nič prevratné, čo by sme sa už nedozvedeli z bohatých encyklopédií venovaných pravekým a prehistorickým tvorom. Lenže knižka, ktorej celý názov znie Dinosaury – s jedinečnou technológiou Photicular™, má niečo špeciálne. Hoci má len 22 strán a pomerne vysokú cenu, môže byť zábavkou pre tých, čo majú radi niečo unikátne. Pohybom strán sa totiž dáva do pohybu aj obrázok, ktorý je vytvorený technológiou Photicular ™. Ide v podstate o staré dobré pohyblivé ploché obrázky, ktoré sa však pomocou listovania dostávajú do pohybu. Aj preto ide o pomerne hrubý formát na uvádzaný počet 22 strán.

Dinosaury foticular

Pozreli sme sa podrobne na knihu, ktorá je len ďalším dielom k iným už vydaným podobným publikáciám (Džungľa, Safari, Na póloch). Maloobchodná cena tejto publikácie je 24,90 EUR. To je celom veľa. Aj preto je zaujímavejšia uvádzacia zľava v internetovom predaji, ktorá z knižky robí o niečo viac dostupnejšiu. Najviac ťaží najmä z obrázkov, ktoré sú v pohybe. Nie všetky strany obsahujú grafiku, niekde je to len o faktických údajoch.

Knižka môže osloviť veľkých nadšencov pre dinosaury. Na pohyblivých obrázkoch sa celkom pekne prezentuje pohyb nôh, hlavy a svalov niektorých tvorov. Rýchlosť listovania sa premieta do rýchlosti pohybov. Na videu je vidieť len určitá časť z knihy. Nie všetky strany. Najmä je zachytený pohyb, ktorý je asi lepšou ukážkou toho, než celú vec popisovať slovami v článku. Technickou náročnosťou práve tento prvok vytvára cenu samotnej publikácie. Detskí nadšenec pre dinosaury, ale aj otecko s vášňou k veľkým jašterom môžu knižku oceniť ako darček. Aj keď neprináša rozsiahle poznatky v štýle encyklopédie, vie zaujať a upútať pozornosť aj neskôr jednoduchým listovaním a prebúdzaním k životu.

• ISBN: 978-80-551-6824-1
  • EAN: 9788055168241
  • Rok a mesiac vydania: 2019/09