Recenzia: Utajená Lucie Saskovej, o bezmennej a dvoch rôznych svetoch

Ako dlho dokáže byť jedna žena utajená? Ako dlho dokáže človek unikať pred svojou minulosťou? Ako dlho sa dá balansovať na hranici dvoch svetov? Dajú sa spojiť dva úplne odlišné svety? Nielen tieto otázky odkrýva Lucia Sasková vo svojom novom románe s názvom Utajená.

Bezmenná

Protagonistka s neudaným menom sa jedného dňa úplne náhodne a neplánovane ocitne v Rakúsku v hoteli partnera jej najlepšej kamarátky, ktorá potrebuje ubytovať členov svetoznámej rockovej kapely z Fínska. Počas ich pobytu im robí spoločnosť a musí „prehryznúť“ aj ich nejeden výstrelok. Hoci to vôbec netuší, hneď na prvý pohľad sa do nej zamiluje líder kapely Leo. Ten hneď po ukončení pobytu rozhodí sieť svojich známostí a začne pátrať po kontakte po neznámej. Nakoniec sa mu to podarí a ako sa zdá, aj on jej je celkom sympatický.

Ponúkne jej zvláštny návrh, aby to skúsili od konca a práve takto začali ich vzťah. Zavolá ju na dovolenku, ktorá sa nakoniec pretiahne na niekoľko týždňov, počas ktorých sú neustále spolu. Ich vzťah si potom prejde rôznymi náladami, okamihmi, je ako jazda na horskej dráhe, rýchla, divoká, neriadená. Ona si musí okúsiť temné zákutia toho, že chodí so svetoznámou celebritou, on sa neustále snaží prísť na jej minulosť, o ktorej tuší, že nebola jednoduchá a že ju prenasleduje dodnes. Žije skrytý svet s hlbokými jazvami na duši i na tele: „Vždy som čakala na vhodný moment, ale každá chvíľa s Leom bola taká dokonalá a vzácna, že som nenašla odvahu povedať mu, že nie som utajená len v jeho svete,ale aj v tom vlastnom.“

Pritom jeho samého nepekné zákutia jeho vlastnej minulosti tiež raz dobehnú. Ich láska je plná zvratov, výslnia i pádov až na hlboké dno. No hoci sa okolnosti menia, cit pretrváva po celý čas rovnaký. Táto kniha vám nielenže odkryje ťažké témy ako sú týranie žien, drogová závislosť a strata slobody, no pripraví vám veľmi príjemné čítanie, pri ktorom nebude ľahké knihu odložiť.

Dvaja ľudia z rozdielnych svetov

Sasková ponúka príbeh dvoch ľudí z rozdielnych svetov, viditeľných, aj skrytých, a to všetko priamo, nedáva si servítku pred ústa, nič neprikrášľuje. Podobne ako vo svojich iných knihách píše o reálnych problémoch zo súčasného sveta.

Knihu skvele dopĺňa textami piesní kapely Long Story, ktoré dej pekne dopĺňajú, ozvláštňujú a ponúkajú príjemné lyrické precítenie situácií, ktoré medzi sebou Leo a jeho parnerka zažívajú.

Originálne obálky s tvárou ženy sú už pre Saskovú typické a na svojej titulke pokračuje aj pri tejto knihe. Táto vás však určite prinúti „padnúť na zadok“. Žena na nej pôsobí excentricky, má zaujímavo do modra namaľovanú tvár a polovicu tváre jej zdobí pozlátená časť, ktorá je vrstvená a krásne sa leskne, určite nie nijak gýčovo. Je to hotové umelecké dielo, ktoré rozhodne obsah jej knihy predáva.