Recenzia: Ľudské telo a kniha s trojrozmernými modelmi z Albatrosu

Už v roku 2019 sme si mohli všimnúť zaujímavú knihu z vydavateľstva Albatros, no po čase vychádza opäť. Ľudské telo však v tomto prípade nie je klasickou knihou, pretože má niečo navyše. Hoci má len 16 strán, to, čo najviac zaujme sú 3D modely hlavy, hrudníka a brušnej dutiny, ktoré sa na jednotlivých vlastných stránkach otvoria v momente, keď otvoríte ich dvojstrany. Vtedy sa naozaj začne spoznávanie ľudskej anatómie. Celá kniha je vo viktoriánskom starom štýle, takže vás akoby preniesla časom do minulosti do starých britských učebníc anatómie. Môže tak byť zážitkom pre tých, ktorí pomaly podliehajú fascinácii ľudskou anatómiou.

Ľudské telo kniha

Keďže je kniha určená deťom od 10 rokov, žiada si to najmä čitateľa s úctou ku knihám. Modely sú totiž z papiera a ukrýva sa za nimi precízna práca ilustrátorky, dizajnérov, kníhviazačov, lepičov, prekladateľov a orezávačov. Dosť ľudí na to, aby priniesli naozaj parádny výsledok. Podarilo sa!

Priestorová ukážka ľudskej anatómie

Kniha obsahuje základné informácie o ľudskej anatómii v slovenskom jazyku už od predsádky, ktorá však v tomto prípade plní funkciu informačne plnohodnotných strán. Na rôznych miestach sa nachádzajú okienka, v ktorých dokáže čitateľ poodhaliť nejaké doplňujúce informácie, alebo sa len pozrieť na niečo vyobrazené na okienku hlbšie, či z iného pohľadu. Samotné 3D modely majú pohyblivé časti a dá sa v nich objavovať niečo viac. Prípadne odklopiť a nazrieť z druhej strany. Tieto modely a ich papierové časti majú pomenovania a tak jasne vidíte, ktorá tepna je aká, ktorý sval smeruje odkiaľ a aký nesie názov.

Ľudské telo kniha

Knižné Ľudské telo s niečím navyše

Kniha je v oddeleniach knižných predajní viacerých kníh s rovnakým názvom naozaj zaujímavá prácou, ktorú na nej odviedlo viacero profesií a výsledkom, ktorý prináša. Fascinovať môže hlavne mladého čitateľa, ktorý pokojne strávi nad týmito otvorenými modelmi dlhší čas. Ak občas talent a záujem mladého človeka vzbudí nejaká kniha, možno to u niekoho bude práve táto.

Kniha na stránke Albatrosu: https://www.albatros.sk/tituly/21607729/ludske-telo/