Odborné a faktyRecenzie

Recenzia: Stručná história Zeme nás prevedie najstaršou históriou

Stručná história Zeme Štyri miliardy rokov v ôsmich kapitolách

Stručná história Zeme je novinkou od renomovaného historika prírodných vied z Harvardovej univerzity, Andrewa H. Knolla. Kniha, ktorá je guľometnou salvou informácií a zaujímavostí sprevádza v ôsmych kapitolách doslova obdobím rozsiahlym zahŕňajúcim až neuveriteľné štyri miliardy rokov. Začína od najstaršieho vesmíru, jeho vzniku a postupne prechádza vysvetlením prvých chemických prvkov, ktoré viedli k ďalším a ďalším.

Vysvetľuje procesy gravitácie, pôsobenia telies, ich zhutňovania až sa dostávame do fázy, kedy vznikajú nie len hviezdy, ale aj jednotlivé planéty. Stále pritom je čo vysvetľovať a kniha má stále čím prekvapovať. Vo vesmíre a v histórii našej planéty Zem sa toho udialo neuveriteľne veľa, než sa objavili prvé známky života a začali sa vyvíjať do rôznych foriem. Kniha uvádza dôležité informácie a zásadné poznatky o rastlinstve a jeho význame, o vývoji živočíšnych druhov, dôvodov ich vzrastu, zmien a aj princíp prispôsobovania.

Kniha nie je ilustrovaným prehľadom, ale informačným v podobe textov doplnených o niektoré čiernobiele ilustrácie. Určená bude predovšetkým pre nadšenca poznávania bez ohľadu na vek. Stručná história Zeme zanecháva mnoho otázok a nepochybne rovnako veľa aj odpovedí. Slovenská verzia tejto úspešnej knihy poteší tvrdou väzbou a formátom klasickej beletrie, čím je kniha oveľa viac skladnejšia.

Oficiálna anotácia knihy Stručná história Zeme

Aký máš z čánku pocit?

Excited