Recenzia: Zázraky sveta v knihe Poklady prírody

„Kamkoľvek na svete sa pozrieme, všade nájdeme poklady prírody“. (úryvok z knihy)

Vydavateľstvo Ikar prichádza s krásnou knižnou novinkou v podobe veľmi elegantnej a pútavej encyklopédie Poklady prírody, ktorá jednoznačne očarí deti, no nepochybne si v nej veľa zaujímavostí nájdu aj dospelí. Kniha s pozlátenými okrajmi strán a lesklou fóliou na prebale knihy je pokladom sama osebe. No jej obsah vás absolútne uchváti. Na každej dvojstrane čitateľ nájde detailné fotografie a ilustrácie Kaley McKean a „tak akurát“ odborného textu ku fascinujúcim zaujímavostiam zo sveta rastlín, živočíchov i hornín.

Poklady prírody kniha

Poklady prírody

„Život má nespočetné množstvo podôb. Čím dlhšie pozorujeme okolitý svet, tým viac vecí si všímame a viac sa učíme. Možno sa raz naučíme lepšie starať o prírodné poklady našej planéty. Koniec koncov, aj ľudia sú súčasťou prírody.“ (z úvodu knihy)

Schránka lodienky hlbinnej. Fosília ľaliovky. Hornina meteoritu. Kvet raflézie. Skelet krasoňa.

To je len niekoľko vecí z prírody, ktoré sa v knihe dajú objaviť a môžeme sa o nich naučiť ich osobitosti a ako fungujú. Kniha smeruje našu pozornosť k tomu, že každá pozoruhodná prírodnina má svoj vlastný jedinečný príbeh, no zároveň, že všetky tvoria jeden spoločný príbeh – históriu života na Zemi. V knihe čitateľ nájde neobyčajné príbehy o dychberúcich procesoch, ukrytých aj v tých na prvý pohľad najobyčajnejších veciach.

Zázraky nášho sveta

Z čoho sa skladá osie hniezdo?

Čo je vo vnútri vajíčka?

Ako sa z bavlníka stane chlpatý chumáč?

Kde všade v prírode sa vyskytuje keratín?

Prečo majú ryby vzor na šupinách?

Ako vyzerá zub slona?

Poklady prírody kniha

Kniha Poklady prírody zachytáva prírodniny v niekoľkých prehľadných kapitolách s názvami Živočíchy, Rastliny, huby a riasy, Minerály a horniny a v kapitole Vyrobené v prírode. V jednotlivých častiach knihy nie je veľa textu, dominantné sú vždy obrázky, ktoré zaujmú každého čitateľa a sú veľmi podnetné k ďalším odborným informáciám v knihe. Text je ľahko čitateľný, je rozdelený do niekoľkých kratších častí, niektoré sú oddelené aj farebnými okienkami. Takto je každá informácia stručná, názorná a ľahko zapamätateľná.

Kniha vám pripomenie koľko úžasných vecí je na svete a často si to ani neuvedomujeme. Vďaka jej obsahu sa naučíte mnoho zaujímavých vecí o fungovaní prírodných javov a vaše poznatky sa rozšíria. Kniha je určená pre deti od 6 rokov, nepochybne je však pútavá aj pre o čosi mladšie deti alebo i dospelých. Kniha by mala byť rozhodne aj „pokladom“ vo vašej súkromnej knižnici.

Informácie o knihe Poklady prírody:

• Autor: Ben Hoare
  • Jazyk: slovenský