Smrdíš! neobyčajná aj poučná kniha o zápachoch v prírode a u človeka

Nečakaná, úprimná, zábavná a poučná. Taká je kniha, ktorá možno na prvé prečítanie čitateľa urazí, no len ak jej nedá druhú šancu. Názov Smrdíš! naozaj nie je nič, čo by sa malo hneď páčiť všetkým O zápachu sa toho ale nakoniec veľa nevie, zistíte, keď sa začítate do knižky, ktorá je venovaná primárne čitateľovi od 8 rokov.

Smrdíš a smrdí aj všetko ostatné recenzia

Knižka je zábavný unikát

O zápachu, prírode, ľudskom tele, aj o rôznych historických zaujímavostiach, zabaví v skutočnosti akéhokoľvek čitateľa. Tomu dospelému dá viacero poznatkov, o ktorých ani netušil, že by mohli byť pravda. Tomu malému však zväčší obzory. Knižka je zameraná na človeka a ľudské telo, no neustále odchádza aj do prírody, či do histórie. Je plne ilustrovaná s rôzne zvýrazneným textom, poučkami, bublinami v štýle náučnej literatúry pre deti.

Kniha má zrozumiteľný jazyk. Pohráva sa síce s témou, ktorá môže byť tabu a tak si zrejme už z názvu mnoho rodičov knihu nekúpi. Možno je práve na krstných mamách a starších súrodencoch, aby malým záujemcom o ľudské telo a zaujímavosti spojené s biológiou sprístupnili aj vedomosti z takejto oblasti. Nie každé dieťa si však na druhej strane prečíta, prečo mu smrdia ponožky po telesnej a kto je držiteľom rekordu najsmradľavejších tenisiek na svete.

Knižka vyšla vo vydavateľstve IKAR, a.s. pod značkou Stonožka

• Autor: Clive Gifford, ilustroval: Pete Gamlen
  • Oficiálne stránky: https://stonozka.sk/work/smrdis/
  • Originálny názov: You Smell! And So Does Everything Else!
  • ISBN: 978-80-551-7006-0
  • Rozmery a váha: 225 × 290 mm, 448 g
  • Kúpiš na BUX.SK

Malé odporúčanie

Predsa len si dovolím po dlhšej úvahe jedno zásadné odporúčanie. Kniha by nemala byť v knižnici malého vedátora ako jediná, prípadne jedna z dvoch na výber. Pokiaľ by vaše dieťa bolo obmedzené na znalosti zápachov, pôvodov zápachov, zložení niektorých žliaz a poznal by historické súvislosti medzi niektorými trikmi bylinkárov, armádnych veliteľov a podobne, mohlo by dieťa vyznieť zvláštne. Vedomosti o kuriozitách výhradne len o zápachoch by ho mohli posunúť medzi outsiderov v triede. Dokážem si to ľahko predstaviť pri dnešných deťoch. Preto odporúčam knihu najmä tým čitateľom, ktorí svoje vedomosti môžu kombinovať s ďalšími.

Alebo komukoľvek s chápavým a inteligentným kolektívom v škole