Recenzia: Magické bábovky, kniha, ktoré poteší zrak aj chute

Magické bábovky je novinka medzi kuchárskymi knihami. Je novinkou samou o sebe, keďže o bábovkách toho naozaj na trhu nemáme veľa. Najmä, kto sa vôbec podujal dať iný rozmer pojmu bábovka, keď už pri jeho počutí sa nám vybaví slovenská klasika? Autorská dvojica Paulína Franková a Barbora Húbeková spoločne vytvorili sériu receptov a spoločne s Petrom Frankom sa podujali nie len každý jeden recept aj odprezentovať, ale taktiež navodiť chúťky, či inšpirovať čitateľov knihy, ktorú sa na pultoch kníhkupectiev objavuje od decembra. Knižná novinka sa tak radí medzi širokú škálu rozsiahlej ponuky kuchárskych kníh. Hoci táto konkrétna nám je ešte viac konkrétnejšia. Bábovky už po nej nemôžu byť tak obyčajné, za aké sme ich považovali.

Magické bábovky, vydavateľstvo Maxim

Nie, bábovka už dávno nie je len obyčajný dezert

Krásna knižka v pevnej tvrdej väzbe má všetky svoje strany plne farebné na kvalitnom papieri. Vyniknú tak fotografie oveľa lepšie, než na inom podklade. Čo je však hlavné, fotografia, podľa ktorej si mnohí z nás vyberajú recepty častejšie než podľa názvu, tvorí celú jednu stranu. Vždy je to na rovnakom mieste, takže zrak očí nemusí preskakovať z miesta na miesto. Každá dvojstrana má svoju jasnú štruktúru a mimo presný postup a suroviny sa dozviete aj niečo o pôvode jednotlivých receptov. O fotografie sa postaral Peter Frank, podobne ako o grafickú úpravu.

Magické bábovky, vydavateľstvo Maxim

Knižka začína obsahom, ktorý delí všetky uvádzané recepty na klasické bábovky a minibábovky, recepty delené na menšie. Pri listovaní sa dá vyberať očami, no veľa krát zapôsobí aj názov. Pôvod niektorých receptov odhaľujú samotné autorky. Neraz sa však dozviete aj to, čo ich viedlo k experimentom. Niečo, čo môže byť inšpiráciou k vašim vlastným, postaveným na základe niektorého z receptov. Veď prečo nie?

Magické bábovky, vydavateľstvo Maxim

Recepty prinášajú nápady pre širšie spektrum jazykov. Bábovka inšpirovaná trdelníkom, bábovka s pivom, ovocím, v rôznych tvaroch a farebných odtieňoch. V jednotlivých receptoch nechýba aj nejaká filozofia, aby bol recept stále o bábovke. Z knižky sála toľko pozitívnej energie a pohody, že si ju radi pozriete len preto, aby ste sa potešili. Len ochutnávka vyobrazených báboviek si vyžaduje vlastné nasadenie v kuchyni.

Obe autorky už majú za sebou podobne riešenú knihu Magické cupcaky a mafiny. V rovnakom grafickom duchu a formáte vychádza, tentoraz vo vydavateľstve Maxim práve Magické bábovky. Dvojica kníh je tak sériou.

• Názov knihy: Magické bábovky
  • Autori: Paulína Franková a Barbora Húbeková
  • Vydavateľstvo: MAXIM vydavatelstvomaxim.sk