Recenzia: Bylinková škola od Ivety Henzelyovej je hodnotná aj výnimočná

Bylinková škola, kniha, ktorá je verná svojmu názvu. Keď sa spustil predpredaj tejto knihy, priznávam, nezavadil som o ňu. No postupne sa objavilo pár indícií, ktoré napovedali, že by som to mal zmeniť. Dnes, keď držím knihu, ktorú sa podarilo získať v limitovanej ponuke na >bux.sk< aj s podpisom autorky a ide o jeden z prvých kúskov, ktoré sa rozleteli po svete, neľutujem. Ani nie pre podpis autorky, ktorá je, ako som zistil, známa bylinkárka, ale pre knihu samotnú. Jej vyššia cena nie je pre nič za nič. Je opodstatnená, ba dokonca by mohla byť ešte drahšia.

O niečo viac ako slávne Zdravie z Božej lekárne

Knihu Zdravie z Božej lekárne od Marie Treben  neuvádzam náhodou. Má ju azda každá domácnosť v niektorom zjej vydaní. Úspešný titul máme podaktorí v časti vlastného zlatého fondu po rodičoch, alebo len ako dôležitú súčasť vlastného rodinného knihofondu. Sú to aj knihy ako Zdravoveda, či obrazové publikácie Karola Plicku a iné, ktoré získajú čestné miesto v knižnici a zostávajú tam ako cenný titul už navždy. Táto kniha sa takou pokojne môže stať. Je hrubá, v tvrdej väzbe, s pekným dizajnom na dotyk. No najmä jej informačná hodnota prekvapuje.

Bylinková škola Henzelyová

Rozsahom prekonáva iné knihy o bylinkách, ktorých je na trhu viac než dosť. Komplexnosť je dôležtou vlastnosťou, ktorou táto knižka útočí na akúkoľvek konkurenčnú literatúru. AK má názov Bylinková škola korešpondovať s tým, čo obsahuje, darí s ajej to výborne. Čitateľ v nej nájde sprievodcu od úplných počiatkoch chápania prírody, chápania bylinkárstva a pojmov. Svetom rastlín a bylín sa čitateľ dostáva cez všetky nevyhnutné oblasti. Kniha nás zoznamuje s rôznymi formami prírodnej liečby asiaha aj do tradičnej čínskej medicíny.

Mnoho odpovedí na otázky, ktoré vás mohli zaujímať

Knihu rozdeľuje na orgánové celky a nim priradené živly. Nie, nejde o žiadne čarodejníctvo a ezoterickú mystiku. Autorka len spája pod určité orgánové celky, čiže obalsti v ľudskom organizme aj s konkrétnym prírodným živlom. Môže to prispieť k lepšiemu chápaniu niektorých miest v ľudskom tele a problémom ku ktorým sa viažu konkrétne účinné bylinky. Priestor tu nachádzajú konkrétne bylinky, stromy a ich kvety, či plody, skrátka jendotlivé druhy. Žiadne ilustrácie kreslené rukou, ani kreslené. Sú to reálne fotografie zo skutočného sveta, kde pri peknom grafickom zobrazení nehrozí pomýlenie len pore podobnosť kresby s niečím, čo práve držíte v ruke.

Bylinková škola Henzelyová

Prierstor v knižke nachádzajú postupy, ako si z byliniek niečo pripraviť. Hlavne dookola vyžadované a cenné návody na to, ako sa vyrábajú tinktúry, oleje, výluhy,ako správne sušiť, ako sa z rôznych bylín dostáva to účinné, v akých podobách. V mnohom zaujímavé čítanie. Knižka tak je a musí byť neoceniteľným darom pre ľudí, ktorí žijú v spojení s prírodou, alebo majú záujem o ľudové liečiteľstvo, bylinky a ich pestovanie, chcú si vedieť vyrobiť zdraviu prospešné prípravky, alebo len čaje s účinkom na ťažkosti, či relax a pohodu.

Bylinková škola Henzelyová

• Vydavateľ: Príroda (IKAR, a.s.)
    • Autor: Iveta Henzelyová
    • ISBN: 978-80-551-7662-8
    • EAN: 9788055176628
    • Rok a mesiac vydania: 2021/03
    • Počet strán: 288
    • Väzba: Knihy viazané
    • Formát, hmotnosť: 202 × 241 mm, 1093 g
    • V PREDAJI NA: MARTINUS.SK | BUX.SK | PANTARHEI.SK

Anotácia:

Bylinková  škola, dielo známej slovenskej bylinkárky, liečiteľky a učiteľky, Ivety Henzelyovej, nie je obyčajnou knihou o liečivých bylinkách. To, čo z nej robí jedinečnú publikáciu, je spojenie klasickej fytoterapie a tradičného liečiteľstva s čínskou medicínou.

Bylinková škola na jednej strane prináša rozsiahle informácie o rastlinnej  ríši, prírodnej medicíne i o fungovaní ľudského tela, takže sa naučíte rastliny nielen poznať, ale aj pripravovať z nich liečivé prostriedky a aplikovať ich pri rôznych ochoreniach. Na druhej strane vás čínska medicína poučí, že ľudské telo treba chápať komplexne a ukáže vám, ako sa treba preventívne starať o jednotlivé orgánové celky, ako si počas roka vybudovať silnú imunitu a ako predchádzať fyzickým i psychickým ochoreniam.

V tejto príťažlivo ilustrovanej knihe navyše nájdete príbehy o neuveriteľných schopnostiach rastlín, o ich múdrosti, sile a vytrvalej schopnosti prispôsobiť sa a meniť. Dvadsať liečivých byliniek sa stane vašimi priateľmi a sprievodcami na ceste k fyzickej a duševnej harmónii.

Naša nádherná planéta k nám prehovára prostredníctvom rastlín. Ak porozumieme ich reči a dokážeme vnímať ich posolstvo, naučia nás nielen ako prežiť, ale hlavne, ako žiť v pokoji, láske a vzájomnom porozumení. To je hlavným mottom knihy Bylinková škola.

V PREDAJI NA: MARTINUS.SK | BUX.SK | PANTARHEI.SK