Recenzia novinky: Rovnica lásky (Helen Hoangová) od Fortuna Libri

Na knižný trh prichádza nová kniha „Rovnica lásky“ od autorky Helen Hoangovej.  Autorka tejto knihy vystavala príbeh na základe svojej diagnózy – porucha autistického spektra, ktorú v minulosti označovali za Aspergerov syndróm. Priznám sa, myslela som si, že táto kniha bude niečo medzi románom od Danielle Steel a erotickým románom od Judi Ellen Malpas a nemýlila som sa….

Rovnica lásky

Stella Lanová  dokáže predvídať zákaznícke správanie pomocou zložitých algoritmov. Vďaka tomu zarobí viac peňazí, ako dokáže minúť.  Väčšinu času trávi v práci, z čoho má obavy jej matka, ktorá by sa  veľmi rada starala o vnúčence. Na jednej strane vyniká v číslach, na druhej strane, čo sa týka randenia jej schopnosti sú pod priemerom.  A o to všetko sťažuje fakt, že má Aspergerov syndróm.

Sama usúdi, že potrebuje lekcie a tak si cez agentúru objedná profesionála.

Michael Larsen vietnamsko – švédsky fešák , ktorý je mladší od Stelly, vyzerá očarujúcu a ovláda východné bojové umenia. Pracuje ako profesionál, ktorý  jedenkrát v týždni plní želania svojim klientkam a zvyšné dni trávi čas v rodinnej čistiarni a za šijacím strojom.  Vie, keby odmietol ponuku, tak by stratil priveľa.  Stella mu predloží rozpis lekcií , kde sa od neho naučí všetko od predohry až po polohy za hranicou misionárskej.

Usilovala sa vyzerať rovnako bezstarostne a vytiahla z kabelky tri zložené hárky,, Keďže nás tlačí čas, dovolila som si naplánovať jednotlivé hodiny. Nie je to nič záväzné. Ak sa vám niečo nepozdáva, pokojne navrhnite zmeny. Netuším, či sú moje poznámky reálne, vďaka nim však nestratím prehľad. Nemám rada prekvapenia.,,

Michael nedal najavo, čo si myslí. ,, Rozpis lekcií.,,

Micheal  postupne zaúča Stellu do sexuálnych praktík.

Lenže Stellin problém nie je len čisto sexuálny. Patrí k ľuďom, ktorí zvyčajne mlčia, a keď prehovoria, dokážu vysloviť naozaj hrozné veci. A preto sa rozhodne najať si ho ako cvičného priateľa na plný úväzok.

,,Chcem to skúsiť bez sexu. Nechcem byť ako tá žena v klube, ktorá ťa núti k intímnostiam. Dúfam, že keď sa dosť zlepším v randení, na sexe so mnou už nejaký muž ochotne popracuje.,,

,, Kto hovoril o nejakom nútení?“ spýtal sa s prižmúrenými očami. ,, Doteraz som s tebou všetko robil úplne dobrovoľne.,,  Potlačila grimasu a preplietla si prsty, aby nimi neťukala. ,, Keď ma nabudúce niekto pobozká, bude to preto, lebo chce.,, Bez finančnej motivácie. Keď videla Michaela s bývalou klientkou, pochopila, že najať si učiteľa sexu nestačí.

Aj keď sa napriek všetkým dohodám vzťah medzi nimi vyvíja sľubne, celý čas očakávate, že sa niečo pokašle.  Idylka sa končí, keď Stella pozve Michaela na benefičný večierok, ktorý usporadúva jej matka.  A tu konečne prichádza  zápletka.

Ustojí vzťah hlavných hrdinov i napriek Stellinej diagnózy a Michaelovej  minulosti?  Alebo dohoda končí a Stella si nájde svojho princa a použije všetky lekcie, ktoré sa naučila pri ňom?

Rovnica lásky

Otázka :,, Prečo by ste si mali túto knihu prečítať?,,  Sama som nad tým  polemizovala, že prečo práve ona. Už keď sa pozriem na obal knihy, tak mi vyčarí úsmev na tvári … farebnosť.  Dve tváre, čísla, motýle a kvety …. Symbolika…  číslo – nespočetná myšlienková sila., motýľ – zmena a sloboda., kvet – symbol lásky. Motív obálky vystihuje  obsah.

Žiadne náročné čítanie. Knižná novinka má 315 strán.  Hrdinovia sú sympatickí. Až natoľko vás vedia Stella a Michael vtiahnuť do deja, že máte pocit, že ich príbeh prežívate s nimi. A nie raz som cítila motýle v brušku… A dokonca si  myslím, že podobný príbeh sa mohol aj v reálnom živote odohrať. Prichádzajú dlhé jesenné a zimné večery, kde pri šálke dobrého horúceho čaju a horiacich sviečkach si môžete zobrať túto knihu a oddýchnuť si pri nej. Táto kniha vám to určite zaručí.

V predaji na:  MARTINUS.SK | BUX.SK kniha alebo ekniha

Erika

Píšem o knihách, ktoré ma bavia, chcela by som si prečítať, alebo tých, ktoré nás jednoducho musia zaujímať, pretože sú...