Veľká kniha živočíchov, nové vydanie úspešnej knihy o zvieratách Európy

Nie vždy sa o mimoriadnych veciach hovorí dostatočne. Na Slovensku vyšla v októbri hrubá, nesmierne bohatá a informáciami nabitá encyklopédia zvierat. Veľká kniha živočíchov, je publikáciou prinášajúcou nie obsah britského DK, ani nemeckého KOMET. Ide o československé dielo, rozsiahle svojim obsahom a mimoriadne svojim obrazovým materiálom. Ide o reedíciu pôvodného staršieho vydania z roku 1980, ktoré si mnohí ešte stále pamätáme, aj vrátane jej niekoľkých obmien. Všetko v celej knihe je vytvárané na spôsob starých učebníc, textov a odbornej literatúry, v ktorej boli jednotlivé popisované druhy nakreslené vedľa seba nahusto.

Encyklopédia Veľká kniha živočíchov , recenzia

Kniha nesie podtitul „Od jednobunkovcov po cicavce. Viac ako 1600 farebných ilustrácií“

Prednosti, postrehy a zaujímavosti

Kniha sa zameriava na živočíchov, ktorí žijú v Európe a máme možnosť sa s nimi stretnúť vo voľnej prírode, alebo rezerváciách. Nečakajte slony, žirafy, levy a koaly. Tie majú všetci a všade. Veľká kniha živočíchov je v tomto prípade skvelý nástroj na rozpoznávanie a identifikovanie všetkého živého okolo nás tu, na mieste kde žijeme a v okolitej Európe. Priam úžasné je zistenie, že to nie je len srna, diviak, vlk, medveď, muchy, včely a osy, ako osekaná predstava niektorých ľudí je. Máme tu množstvo druhov a knižke sa darí prezentovať nám všetky druhy kún, lasíc, kaprov, riečnych rýb ako takých, motýľov, múch, cicavcov obývajúcich lesy, polia, vtákov… A odrazu je svet prírody bohatší o poriadne veľa.

• Knižka vychádza v slovenskej aj českej verzii súčasne.
  • Grafika v knihe je jednotná, čiže žiaden grafický mix medzi ilustráciami, fotografiami, náčrtmi, odhadmi, grafmi a podobne.
  • Knižka je poriadne ťažká. Veď má dva kilogramy.
  • Nebýva zvykom, že kniha je súčasne vhodná pre školákov, ako aj odborníkov, zoológov a ďalšiu verejnosť. Môže za to rozsiahlosť obsahu, ale aj množstvo obrázkov.

Knižka môže byť skvelým darčekom pre ľudí so záujmom o zvieratá, encyklopedických nadšencov, deti s úctou ku knihám takéhoto typu. Vzhľadom na váhu a veľkosť nepôjde o knihu na bežné prenášanie a nosenie. V policiach môže mať svoje čestné miesto, no do bežnej malej poličky v detskej izbe sa nezmestí. Povedzme, že v tomto smere je ideálny priestor na knihu pokojne obývačka, stôl pracovný, alebo konferenčný. Zalistuje si v nej rád akýkoľvek prírodný neignorant.

Takto rozsiahle dielo nakreslené jediným autorom je niečo, čo musí poznačiť aj autora samotného. Jindřich Krejča bol českým akademickým maliarom a ilustrátorom, ktorý zomrel ešte v roku 1991, no jeho práca na knihách, ale napríklad aj na pôvodnom vydaní Veľkej knihy živočíchov je nedoceniteľná. Nepoznáme stav jeho rúk a hlavy po toľkých rokoch úsilia a kresieb, avšak nielen že si zaslúži uznanie, ale aj väčší záujem o túto knihu zo strany médií.

• Názov: Veľká kniha živočíchov
  • Podtitul: Od jednobunkovcov po cicavce. Viac ako 1600 farebných ilustrácií
  • Autor: Kolektív autorov, ilustrácie vyhotovil Jindřich Krejča