Recenzia: Veľký sprievodca svetom postáv DC Comics zo Slovartu

Vydavateľstvo Slovart v posledných dňoch nepochybne potešilo nadšencov pre komiksy. Vydaním knihy Veľký sprievodca svetom postáv DC Comics zaujme predovšetkým tých naladených na DC Comics. Kniha je síce orientovaná na detského čitateľa, no nedá sa poprieť jej obsah a význam aj pre viac odrasteného fanúšika komiksov. Sprievodca postáv svojho čitateľa nezaujme len svojim rozsahom 216 strán, alebo povedzme vôňou novoty krásnej bohato ilustrovanej knihy v tvrdej väzbe. Ona je hlavne nabitá informáciami, ktoré robia svet superhrdinov o niečo viac zrozumiteľnejší.

Každý superhrdina na vlastnej strane

Každá stránka sa zaoberá jedným supehrdinom. Zoradení sú podľa abecedy a ich predstavenie neraz spomína pôvod ich vlastností, pôvod samotnej postavy a vzťahy s ostatnými.  To dôležité pre správne pochopenie cieľov konkrétnej postavy sa čitateľ dozvie aj z informačných okienok o spojencoch, nepriateľoch, pôvode, či vlastnostiach. S každým sa zoznamujeme v jeho originálnej podobe, keďže kniha vychádza pod licenciou DC Comics a nejde o „fanúšikovskú“ publikáciu. Ide zväčša o novšie ilustrácie postavičiek, hoci neraz si spomíname viac na tie pôvodné.

DC Comics sprievodca svetom postáv postavičky

Zoznamujeme sa aj s niektorými pre správne pochopenie postavy podstatnými udalosťami v živote postáv. Zločinci, tí dobrí, ale aj neutrálne postavy s vlastným významom. Skrátka každá postava, ktorá niekedy zamiešala dejom v komiksoch, prináša zopár faktov. Komiksový fanúšik sa poteší pripomienkami na rôzne zaujímavosti. Niektoré, ktoré si vybavuje sám, si tak môže potvrdiť. Dozvedáme sa aj niečo o vzťahoch medzi niektorými postavami a najmä to, ku ktorému svetu a táboru postava patrí. Prekvapivo je tak univerzum DC Comics bohatšie, než sa môže zdať z filmového spracovania… a to niekoľko násobne.

Kniha Veľký sprievodca svetom postáv DC Comics

Knižka vychádza v plne ilustrovanej podobe v slovenskom znení vo vydavateľstve Slovart. Oficiálna anotácia:

Je Superman najsilnejší superhrdina? Odkiaľ pochádza Wonder Woman? Kto je najrýchlejší muž na svete? Kto sú Batmanovi spojenci?  Táto ilustrovaná encyklopédia zostavená DC expertmi obsahuje viac ako 200 neuveriteľných postáv a superhrdinských tímov vrátane Batmana, Harley Quinn, Ligy spravodlivosti a ďalších. Vesmír DC Comics prešiel znovuzrodením, navždy sa zmenil a s ním aj jeho postavy. V knihe Fantastický svet DC Comics: Encyklopédia postáv nájdete najaktuálnejšie príbehy jednotlivých hrdinov i obrázky z komiksov. Navyše sa dozviete všetko dôležité o postavách a ich superschopnostiach.

Tak sa ponorte do sveta komiksových hrdinov!

• Autor: Melanie Scott
  • Pôvodný názov DC Comics: The Ultimate Character Guide